torsdag 30 juli 2009

Telias e-post ur funktion... Har killen semester?

Det händer då och då. Telias e-post dyker. Man vet inte vad det är. Ofta. Får jag påminna om förra katastrofen förra året i maj månad.

"Förra tillfället handlade det också om ett gigantiskt e-posthaveri och då berodde det på att en kille slutat på jobbet och inte blivit ersatt av någon annan och det gick en lång period innan man upptäckte att fel fanns eftersom ingen hade den arbetsuppgiften." Då var det en Organisatorisk blunder alltså.

Så mitt tips är att ni kollar om killen som ska sköta jobbet har gått på semester utan att ha lämnat över arbetsuppgifterna. Det kan vara så nu med. Han som roterade loggfilerna alltså. Till slut stannade en av servrarna. Det blev fullt.

Och har jag rätt kan ni erbjuda mig fritt abonnemang. Det är en billig och snabb felsökning. Det stora ligger ofta i det lilla och helt självklara.

(Aftonbladet) (SvD) (DN)

, , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Sgt Pepper sa...

Har du missat vad som hände i EU-nämnden Mary?

Eller är det inte värt att kommentera?

Märkbart tyst på vissa forum.

Lade in en kritisk kommentar på vår EU-ministers blogg. Gissa om den blev postad?

Anonym sa...

Har Tele2, inga som helst problem. Har haft Tele2 i ett antal år och kan inte minnas att jag någonsin haft problem.

Anonym sa...

Nejdå, killen har inte gått på semester. Han har blivit uppsagd när Nyberg ska säga upp 1200 personer. Heja Nyberg!!!

Anonym sa...

Telia är ju inte den enda leverantören som inte levererar. Tyvärr känns det som man har en verkligt svag roll som konsument i såna här frågor.

http://onasut.wordpress.com/2009/07/28/tummen-ur/

http://onasut.wordpress.com/2009/06/20/internetatkomst-en-rattighet/

Anonym sa...

Folk som använder sig av operatörernas mail förtjänar inget annat. Ett tips är ju att använda gmail eller hotmail.

Mary X Jensen sa...

Jag använder inte Telias e-mail i någon större utsträckning. Men det finns många "vanliga" användare som inte har några alternativ, de vet inte hur man gör för att ändra helt enkelt.

Per Hagwall sa...

Vad jag märkte var det inte Telias e-post som dök utan hela anlutningen. Den har varit skakig hela dagen