måndag 12 april 2010

Se upp - nu går moderata bloggare samman...

Kent Persson och jag drog igång bloggen Moderata Perspektiv som ett experiment för att se hur det skulle bli att skriva på flera ställen. Kent har skrivit mest, jag har inte hunnit lika mycket. NU tas det dock ett nytt steg och vi blir fler bloggare där. Håll utkik.

Vi som skriver nu är: Kent PerssonFredrik Antonsson (Tokmoderaten), Edvin Alam,  Thomas Böhlmark, Lotta Olsson, Sofia Arkelsten och så jag själv förstås.

Kolla här:

3 kommentarer:

Anders sa...

Hoppas den blir mer vital än s-bloggar. Där handlade 25 av 30 påannonserade inlägg igår om antingen opinionsmätningar eller hur dåliga/elaka alliansen är.

Efter ha läst blåa/orangea bloggare ett tag så är dock jag inte orolig. Det känns som allianbloggare på gott och ont är mer självständiga i sina tyckanden och tänkanden.

Mary X Jensen sa...

Ja vi är nog ganska självständiga ;-) - jag tror att det kommer att bli en vital blogg.

Fredrik sa...

Helt rätt "Anders", det är avgörande om den hålls vital eller ej. Mary var inne på det igår, vilket inlägg jag inte hunnit mer än skumma, och jag kommer själv att återkomma till det.
Desutom ska det vara trovärdigt. Man kan ha olika åsikter utan att köra åsiktsmegafonen rakt in i bildskärmen hos motparten!
Jag vet av erfarenhet att det går att diskutera kontruktivt, och det är mitt syfte med detta. Dessutom tycker jag, som vän av åsiktsfrihet, att man måste kunna vara både fri och självständig inom vissa ramar, även som förtroendevald.
Diskussion vädrar idéer och driver utveckling.