tisdag 5 maj 2009

Jag frågade Gunnar Hökmark om omröstningen...

Hej,

Så vitt jag ser på röstlistan så kommer det som kallas 166 röstas för sig, det finns nämligen ingen kompromiss som inkluderar den, om så vore fallet vore det inte ett problem för majoriteten att rösta nej till den och sedan rösta ja till det enskilda ändringsförslaget.

Denna procedur är den som används i alla sammanhang och inget nytt eller konspiration, i detta fall kommer så vitt jag förstår 116 som numera heter 62/94/104/119 att röstas för sig, och jag kommer på grund av subsidiaritet och uppnådda resultat rösta för det vi nu har fått igenom, som innebär full klarhet, däremot skulle ett fällande av förslaget nu kunna leda till att en annan agenda äter sig in

Hälsningar,

Gunnar

Så här säger Schlyter om omröstningens ändring.

1 kommentar:

Dennis Nilsson sa...

Kan någon vara vänlig och översätta vad detta "politikerspråk" egentligen betyder?

Mitt intryck är att som Carl Schlyter skriver (i länken du angav), att flertalet av våra politiker/beslutsfattare inte har modet att stå för sin politik!

Rätta mig gärna ifall jag har fel!