torsdag 3 juni 2010

Hjärta, puls, distans, engagemang, stringens och humor - Fredrik Reinfeldt...

När Fredrik Reinfeldt igår intervjuades i den sista politikerpuben blev jag glad. Han var i sitt esse och riktigt riktigt bra. Mitt i floden av snabba frågor så klarade han biffen perfekt. Valrörelsen ser hoppfull ut. Bara positiva omdömen idag. Fem stjärnor av fem möjliga.

Lyssna på intervjun här och bedöm själva.

Aftonbladet

Uppdatering: Inte konstigt att moderaterna nu är största parti, vi har flyt och en bra och modern partiledare som bland annat tycker att pappor ska vara mer med sina barn, man blir glad. Ja, hela dagen tänker Kent vara glad. Jag med.

Uppdatering. Tokmoderaten hyllar...
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Reinfeldt är duktig, inte tu tal om det. Dessutom tror jag att Moderaterna har långsiktigt medvind genom den allmänna samhällsutvecklingens huvuddrag. Det är den som avbgör, inte moderaternas styrka. Våra ledande poliotiker äri allmähet förfärande inkompetenta, och det gäller båda blocken lika.

Utvecklingen är mycket intressant. Varför har vi denna utveckling. Påsiston e har inte mycket hänt, men likväl har vi en dramatisk förändring, vilket tyder på en underliggande megatrend. Jag tror skattefråggan är avgörande. I ett alltmer fragmenterat och mångfaldigt och heterogent samhälle minskar den övergripande solidariteten, vilket i sin tur slår direkt mot skatteviljan.Jag lägger ingemn särskild värdering häri, jag försöker bara förstå.

En djupare analys ger jag här:

Om samhällets upplösning

Bonu:

Ordgaller

- Peter Ingestad, radikalkonservativ