tisdag 17 augusti 2010

Nu startar det lite varstans...

Johnny Munkhammar bjöd upp till Kick-offmöte i Timbros lokaler. Många var där för att fira Johnnys kampanjstart. Han berättade om sin kampanj och de idéer han tänker arbeta för. Ungdomsförbundets ordförande Niklas Wykman sa att han var nöjd med Johnny som kandidat eftersom han redan siktar långt framåt precis som ungdomsförbundet vill ha det. Läs mer om det hela på Johnnys blogg där det också finns bilder från gårdagens event. Jag önskar verkligen Johnny lycka till med kampanjen, han är så seriös och sliter så hårt med allt han tar sig för. Det brukar betala sig.

I Österåker där också Johnny kandiderar är vi tre riksdagskandidater. Det är jag själv, Johnny och Eliza Roskowska Öberg som redan sitter i riksdagen. Föreningen har bestämt sig för att satsa på två kandidater, den tredje är då jag som hamnat ganska långt ned på listan så mina chanser att komma in är ganska små. Men jag tror dock på min egen förmåga att göra god nytta för partiet. För mig är det viktigast att vi vinner valet.

Mitt kampanjarbete kommer att ske här på bloggen och på internet. Jag tror att det behövs en aktiv samtalande moderat röst där också. Men jag kommer förstås också att sätta upp affischer och få benen sönderrivna av brännässlor och hallonssnår. Tappa tänger och köra runt med bilen fylld med valmaterial. Många timmar i valstugan har jag också tänkt, datorn åker förstås med så det blir twitter och bloggande där - valarbete i realtid, fattas bara. Insåg också att utdelningsledaren givit mig lite extra stort område. Jag tror att han tycker att jag behöver mer motion. Förra valet tappade jag några kilo och det skadar inte i år heller, det blir en bonuseffekt.

Nu är jag i och för sig ingen duvunge i politiken, jag satt med i Kommunfullmäktige i Upplands Väsby i tre mandatperioder och var vice ordförande i fritidsnämnden samt ledamot i dåvarande Statens Ungdomsråd. Hoppade sedan av politiken för att lära mig hur det fungerar utanför och skaffa kunskaper och erfarenheter. Efter en 25 års lång och kul och skapligt framgångsrik karriär är jag redo att gå tillbaka in i politiken igen. Jag tror lite på Platon som sa ungefär så här: Det är vid 50 års ålder man har blivit danad för statens högre ämbeten. Det är som ni förstå inte utan en viss distans och humor jag säger detta, men ändå...

Vi ses valrörelsen...

Inga kommentarer: