fredag 27 januari 2012

Partiledarvalet till handlingarna...

Jösses vilken dag det blev för socialdemokraterna när de äntligen fick sin nya partiledare idag. Han verkar vara en hyvens karl och är säkert bra där han ska vara. Socialdemokraternas senaste vecka har varit aningens dramatisk med många presskonferenser där ingenting har kunnat säga för de har inte varit färdiga. Carin Jämtin har varit cool och skrattat. Nåväl socialdemokraterna fick sin nya partiledare och alla verkar lyckliga. Så bra. Att hålla på och försöka analysera personen Stefan Löfvden är ointressant - för mig är han en så länge okänd och det går att lösa i annan media. Alla skriver om det.

Jag återgår till mitt och drar på KickOff med moderaterna i morgon och så avvaktar vi vad som händer. Äntligen kan det kanske bli lite politisk armbrytning mellan regeringen och oppositionen nu. Vi får se. Det gäller för Fredrik Reinfeldt att inte hemfalla åt dryghet för det tror jag inte att Löfvden kommer att ägna sig åt. Han verkar gedigen, men det är å andra sidan Reinfeldt också. De här två herrarna kan nå varandra rent av. Hur som helst nu kommer det att handla om jobb... Från alla håll. Moderaterna kör Jobbkampanj och socialdemokraterna kommer att satsa på jobb de också. Dock utifrån lite olika vinklar. Jag bryr mig inte om hur men jag vill gärna ha ett nytt...

De flesta har varit förtjusta över valet av Stefan Löfvden, men inte alla RoseMari Söderström skriver om sina upplevelser här. Det är en sak som slår mig när jag läser det. Hennes uppfattning om pamp får mig att minnas hur det var i Almedalen i somras. När Juholt hade sin stora dag var de främsta sofforna framför scenen reserverade för socialdemokratitopparna. När Fredrik Reinfeld talade satt MUF nästan på scenen och ministrar och partiledningen stod bakom. Det är skillnad på skillnad.



Länkar: SvDSvDSvDSvDDNDNDNDNExprExprABABABNyheter24
Bloggar: KrassmanRadikalenLöfvens fan-pageBöhlmarkLidbyVästrosWesterholm,Röda BergetHBT-sossenHögberg, Tokmoderaten

Inga kommentarer: