lördag 14 juni 2008

Hoppsan sa nu har vi bestämt varit för generösa med länkarna...

Plötsligt så upptäcker man att det här med att skicka krediteringslänkar till alla enligt listor som en del av oss hjälpts åt att sätta ihop blev fel. Det hamnar i Spam-lådor mm. Detblir för mycket och det är inte relevant. Emma och jag och drottningsylt med flera snackade hos Alter Ego och kom fram till att lagom är bäst. Nu har det gått inflation i länkandet och det var inte meningen från början. Då var tanken att vi skulle visa vilken kraft det fanns i bloggandet och hur många som var med.

Jag personligen läser alla bloggar som jag länkar och i synnerhet de som länkar till mig med något innehåll. Min nyfikenhet driver mig till detta. Ja, inte vilda hästar kan hålla mig borta från att läsa ALLT som kommer i min väg.

Men möjligen har också Johan på Knuff fått problem med allt detta länkande, jag vet inte. MEn jag gjorde en sån tavla förut när jag länkade in alla som skrev om just FRA-lagen. Då fick jag rejält på moppo av Johan faktiskt. Grejen var den att jag aningslöst ville dela medmig och int ehade någon tanke på de begränsningar det kunde ha. Helt enkelt visste jag inte hur man skulle göra utan hittade på ett eget sätt som verkade fungera.

Nu blir jag lite olycklig om det är så att vårt masslänkande har trasslat till det återigen. Jag kan int eprogrammera tyvärr annars hade jag fixat någon liten widget för det här. Där man själv kan kryssa i och skapa en länk till sin egen privata länklista som man kunde skicka med inläggen.

6 kommentarer:

Alter Ego sa...

Som sagt jag har ju gjort en samlingssida med mina inlägg i ämnet. Just för att jag förhoppningsvis skulle slippa få en massa i spamkorgen.
Jag tycker mig se problemet, när någon länkar till fler än tre av mina inlägg i samma postning.

Nu tror jag ingen använt sig av min samlingssida,http://resonerar.se/integritet , därför vet jag inte om det funkar.
Men tänk så lätt det vore om alla gjorde varsin samlingssida, då skulle man kunna samla ihop en wiki eller något sedan med bloggosfärens röster i fra-frågan :-)

Markus "LAKE" Berglund sa...

Funkar det inte med en motsvarande etiketts-sök?

http://lakonism.blogspot.com/search/label/FRA

Unknown sa...

Dock är detta en länk värd att se:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1173950&lid=puff_1173812&lpos=rubrik

Björn Felten sa...

Jo, det där masslänkandet gör nog mer skada än nytta.

Inte bara för att en del spamfilter kan bli igensatta, utan också för att riktiga kommentarer drunknar bland de enorma länklistorna.

Jag såg på en blogg någon förtvivlad läsare som undrade över FRA:s "information" på deras hemsida. Ingen hade tydligen upptäckt de två-tre raderna mitt i det ivriga scrollandet förbi alla länklistor, för jag såg ingen som förklarade hur det låg till. Synd...

Alter Ego sa...

Undrar om vi fick på mopsen för att vi började fundera i dessa banor. Hos mig är det stopp att komma in i knuff och bloggar osv.
Mitt senaste inlägg har tydligen inte heller blivit indexerat så något knas verkar det vara

Mary X Jensen sa...

Det kanske har blivit en jätteanstormning?

Knuff funkade inte hos mig heller. Johan kanske har service.