måndag 27 april 2009

FRA på gång igen då...

Man kan fundera ibland över vad det är som pågår när det gäller FRA, tydligen inte så mycket vad det verkar. Allt ligger kvar. Fast beslut ligger och ibland tänker jag på den där niondeklassaren som jag var vikarie för en gång som spände ögonen i mig och sa - Du är en sån där som är van att ha makt va? Det var efter att jag med fasthet avstyrt ungarnas upplopp mot okänd vikarie.

Det är ungefär somd en unga damen så jag känner mig nu inför det här FRA-ståhejet. Man blir trött, men man glömmer aldrig. Duktige och kunnige Mark Klamberg har gått in och analyserat lagrådsremissen med sina juridiska ögon. Tack för det och tack Emma för tipset om filmen nedan som är gjord av Erik Rosenlund. Den är riktigt kul och också den infallsvinkel jag själv har. Hur ska allt som avlyssnas tolkas? Hur mycket fel kommer det inte att bli?




(SvD)

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: