måndag 2 augusti 2010

Radio Moderat på Ljusterö i lördags...

Tystnad sändning pågår - ja, inte precis så var det när moderaterna drog ut till Ljusterö Torg med radioprylarna för att ha direktsändning. Start på valrörelsen med Radio Moderat som sänds över Lokalradion Radio Österåker (103.7 och 100,6), den senare ska jag själv börja sända egna program på inom kort. Håll öronen öppna för Radio X - där X står för Xantippa som är mitt eget andranamn. Det blir inget politiskt där ty radion är och ska vara opolitisk. Men jag ska göra mitt bästa för att det ska bli intressant. Spännande och kul med radio.



Från vänster vår föreningsordförande Kenneth Netterström som också är ordförande i produktionsstyrelsen, Mats Ifvarsson producerar Radio Moderat, Jan-Olov Sundström är erfaren landstingsledamot och ordförande i byggnadsnämnden, Eliza Rozkowska Öberg är vår sittande riksdagsledamot, Helena Jungenstam är ordförande i Socialnämnden, Ingela Gardner Sundström vår KSO sedan många år, jag själv som kandiderar till Riksdag och kommun och bloggar här och så Johan Boström som är vice ordförande i Kommunfullmäktige. Martin Jost är tekniker och svår att se på bilden. Medverkade men hann försvinna  innan bilden togs gjorde också Michaela Fletcher Sjöman. Radion kan börja...





Alla pratade en stund om sina olika områden. Ingela är förstås med sin erfarenhet den som kan hela kommunen och har mest att säga. Jan-Olov Sundström talade en hel del om landstingsfrågor men också om den nya Kanalstaden som nu börjar ta form. Eliza pratade en del om sitt arbete i riksdagen och jag kunde naturligtvis inte låta bli att tala om internet som en utmärkt kanal att föra valrörelse på. Per Schlingmann påtalade vikten av att vi blir fler entusiastiska moderater. Om varje moderat lyckas med att locka in en ny person så blir vi dubbelt så många. Om vi lyckas få med två var så... Ja, ni hajar. Då blir vi många. Därför har partiet dragit igång kampanjen 5minuter där jag själv har fått förmånen att vara en av ambassadörerna i trevligt sällskap. Gå in där och anmäl dig du också.


När Ingela talar så lyssnar man - ty hon har mycket att säga och så kan hon kommunen på sina fem fingrar. Alltid påläst. Tryggt med ett sådant kommunalråd tycker jag. Jag gillar kompetens - som jag skrev om Anders Borg i ett tidigare blogginlägg. Det är viktigt att kunna sina saker. Det är ett stort ansvar man har som komunalråd och kommunstyrelseordförande.



Klart för idag då drar vi vidare... Längst till höger står Christina Funhammar som är boende på Ljusterö och en mycket erfaren lokalpolitiker sen många år i moderaterna. Hon sa att hon gärna talar med moderater på Ljusterö om både färjan och den kontanthantering som nu blivit ett problem för Ljusteröborna.

Repris och nästa gång i Vaxholm

Det två timmar långa radioprogrammet går i repris den 6 augusti. Så småningom kommer vi at ha en playfunktion på Radio Österåker så att alla kan lyssna på sina program när de vill. På lördag sänder Radio Moderat i Vaxholm tillsammans med moderaterna där. Då träffar ni inte mig för jag ska på årets grillparty i Skåne med alla internetnördarna. Men ni träffar Per Mosseby, Vaxholms kommunalråd och Karin Enström som även hon är riksdagsman för moderaterna i Stockholms län. Så kommer det förstås flera moderater från Österåker också. Evenemanget går av stapeln på Södra Hamnplan klockan 14-16, nu på lördag den 7 augusti alltså. Välkomna dit.

Alla foton: Jan-Olov Sundström

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: