fredag 18 mars 2016

Får man misslyckas och ändå känna sig nöjd med livet...

Enligt min uppfattning är det helt OK att inte reda ut allt man tar sig för. Livet kommer mellan varven emellan allt man ska göra. Då har man val. Stanna upp och göra klart eller släppa och gå vidare. Självklart beror det på vad det är man håller på med. Men väldigt mycket saker av det vi håller på med är inte livsviktig.

Som det här med Blogg 100 - nu har jag missat att blogga flera dagar. Tänker jag ge upp för det. Nej. Jag tänker försöka att klara av alla hundra inläggen även om det blir förskjutet. Men känna mig misslyckad tänker jag inte göra. Det är livet för kort för är en insikt jag fått med åren.

Så misslyckas det kan man göra då och då. Tänk på Edison hur många gånger misslyckades inte han innan lampan började fungera.

Vinnarskalle utan ångest. Det är bra. Envist. Vila.

Inlägg 13 av 100

Inga kommentarer: