söndag 13 mars 2016

Så betalade jag in medlemsavgiften till Moderaterna igen...

Under ett par års tid så har jag inte varit medlem i moderaterna men igår betalade jag in mdlemsavgiften igen. Jag avslutade mitt medlemsskap inför förra valet då jag personligen blev hårt åtgången av så kallade partikamrater, mitt engagemang för partiets väl och ve var omfattande jag satsade stora delar av min tid och mycket egna resurser på detta. Jag skrev ihärdigt på bloggen här, kanske inte alltid medhållande, men på det stora hela med positiv inställning trots allt.

Jag fick dessvärre känna på ett motstånd jag inte räknat med. Lokalt här var det ingen som stöttade mig - snarare tvärtom. Det var ett intensivt motarbetande. Jag är av ganska hårt virke trots allt, men det finns alltid en gräns.

Nu har jag slickat mina sår och läkt dem. Vet var farorna finns och ger mig inte in i det spelet i första taget. Det ändras dessutom hela tiden. Den som var på topp igår kan ha fallit tills i morgon, det är inte det spelet jag vill delta i. Inte alls. Så förtroendeuppdrag med låsta positioner lockar inte, däremot en fri debatt som går att föra på denna blogg. Jag vill ha den friheten.

Men man måste stå upp för sina värderingar och visa det. Inte för att allt är bra i moderaterna heller men det är det bästa alternativet och har så varit sedan jag röstade första gången 1973. De flesta moderater jag möter delar jag världsbild och värdegrund med, det är viktigt. Nu får det hela en ny chans.

Period.



Inlägg 12 av 100 (ja jag missade igår. Tyvärr för det var så lätt att numrera efter almanackan)




Inga kommentarer: