fredag 22 maj 2009

Det finns en skillnad Linander...

Uppdatering: Anne Marie Pålsson i Svensk Tidskrift


Mannen - Vem har sagt det?

och

Kvinnan - Varför ska vi göra så?

Detta är en sammanfattning (för all del fördomsfullt det medges) av vad jag tycker om Johan Linanders uttalanden om Anne Marie Pålssons synpunkter på hur det är att verka som riksdagsman. Hon har inte lärt sig hur man påverkar menar han. Hon bekymrar sig kanske inte så mycket om vem som sagt något utan funderar mer varför beslut fattas. En intelligent konsekvensanalys av olika beslut är inte så dumt. Jag tycker att det är synd att Ann Marie Pålsson inte vill ställa upp vidare. Men jag förstår hennes ställningstaganden. Jag har också läst om Johan Linanders syn på FRA-lagen och håller inte med honom där nej. Om Ipred skrev han i Newsmill. Möjligen ställde han frågan - Vem har sagt det?

Staffan Danielsson har också lagt ut texten lite kring det hela.

Bloggen Dexion har skrivit om varför hon respekterar Anne Marie Pålsson och jag håller med henne helt. Jag skrev tidigare om Anne Marie Pålssons avhopp här.

Detta är en viktig fråga.

1 kommentar:

Johan Westerholm sa...

Mary

Jag får en känsla av vemod när jag läste om Anne-Marie Pålssons "avhopp". Varför är det så att det oroväckande ofta är de med hög kompetens och integritet som, efter oförättat värv, till slut lämnar in?

Trots att jag inte sympatiserar med vissa elitistiska inslag i AMP hållning så respekterar jag djupt hennes kompetens.

Trist.

mhv

Johan