onsdag 9 juli 2008

Försäkringskassan ändrar - det var då glädjande att höra...

Det är alltid ledsamt att höra att människor hamnar i knipa för att regler måste följas. Nu senast handlade det om den cancersjuka kvinna som fått som de kallar opersonligt meddelande meddelande från Försäkringskassan om neddragen sjukpenning. Att det var opersonligt var enligt en kommentar jag fick en förmildrande omständighet. Jag vet inte jag.

Hon kan helt enkelt inte jobba. Jag tänkte då att detta kan inte vara möjligt eftersom jag gång på gång hört Cristina Husmark Pehrson försäkra att det inte finns någon bortre gräns för den som är allvarligt sjuk. Det är det enda rimliga.

Det tokiga blir när någon hamnar mellan stolarna och det genast blåses upp en storm mot de nya reglerna och den borgerliga regeringens hantering av sjukskrivningsregler. Det handlade om tjänstemäns tolkning av det hela och nu backar man. Det kan väl inte annat tyckas än att det är mycket bra?

Jag skrev detta tidigare och fick en del intressanta kommentarer.

(SvD)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: