Enligt senaste informationen så förlorar SL 200 miljoner kronor i intäkter på de som fuskåker. Hur kan de veta det undrar jag? Hur kan man räkna ut en sådan sak? I faktiska tal. Det går bara att spekulera för man kan inte utgå från luftsiffror. Detta är lika illa som fastighetsskatt baserad på fiktiva framtida inkomster som man inte kan ha en aning om. Det är bra med matematik, men ibland blir det lite fel att utgå ifrån den tycker jag.
Självklart ska det svida om man plankar på SL. Jag undrar egentligen vad det är för människor som gör det överhuvudtaget. Tanken skulle aldrig slå mig.
Däremot funderar jag över var bevisbördan ligger när man kommer till en Tunnelbanestation där det inte är bemannat och man uppmanas att gå igenom spärren ändå. När man sedan trillar på en inspektion utmed banan så gäller det att komma ihåg exakt tidpunkt osv för att förklara varför man inte har någon biljett. Det verkar inte alltid vara kökets vassaste knivar som arbetar med SLs servicefunktioner. Nej man borde få en stämpel på handen för attvisa upp vilken obemannad station man passerat på sin resa. Som nattklubbar har. Stick in handen här bara. Plopp - T-centralen 2007-05-18 kl.10.23. Hur svårt kan det vara? Jag kan förklara närmare när SL hör av sig.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar