måndag 28 maj 2007

Tunnelbanetåg vandaliserat i fotbollens tecken...

Apropå kvällens sportevenemang på Råsunda så har tydligen en tunnelbanevagn fullständigt demolerats av supportrar. Den här parallellsporten att förstöra så mycket som möjligt på kortast tid som bedrivs i samband med fotbollskvällar måste på något sätt få ett slut. Men vad ska man göra?? Hur mycket uppmärksamhet ska vissa behöva egentligen? Och varför måste pockandet på den vara så destruktiv?

Jag tycker så synd om de som verkligen vill se fotboll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

De personer som orsakar dessa bråk ska själva få betala SAMTLIGA kostnader som de åsamkar samhället. De ska betala för varje förstört föremål och betala varje krona som dessa utryckningar orsakar. Varför ska samhället subventionera dessa individers omogna beteende? Våra gemensamma pengar behövs till vettigare ändamål!

Anonym sa...

Sverige har blivit ryggradslost! Alla ligister ska straffas mycket hart och ska betala for all skadegorelse. Det ar det enda sattet att fa slut pa elandet.

Anonym sa...

Lägg ner fotbollen. Sluta spela helt enkelt. Eller i alla fall - spela helt utan publik ett år eller två. Jag är trött på att stödja detta med mina skattepengar samt se min stad vandaliseras.

Anonym sa...

Just att en tunnelbanevagn går sönder beror väl snarare på att SL har gamla tåg. Jag har själv varit med om att en vagn gått sönder. Detta berodde på att vagnen var helt totalt fullpackad och personerna i vagnen var glada och sjöng och hoppade. Då är ju inte direkt syftet att ta sönder vagnen.