En personal på SAS klagade på resenären som hade trasiga jeans när han skulle flyga. Strejka och klaga går tydligen bra men att sköta jobbet så att resenärerna är nöjda är tydligen inte lika självklart. Den här personen var kanske inte i tjänst när SAS strejkade som värst och så många resenärer blev lidande.
Företaget ber om ursäkt:
"- En av våra anställda hade en dialog med en passagerare om dresscode. Jag kan bara beklaga detta. Vi vill försöka få tag i honom och be om ursäkt personligen." (SvD)
Vad gäller SAS så kan man i alla fall säga att det var bättre förr. Jan Carlzon kom tillbaka. Som flypassagerare tyckte jag att det var toppen på din tid. Man fick extra ost och trevligt bemötande, såna där små saker som faktiskt har betydelse i vardagslivet.
2 kommentarer:
"En personal" skriver du...
Ordet "Personal" är, i likhet med exempelvis bilism och bagage, ett gruppbetecknande substantiv, vilket innebär att det inte är räknebart; således kan man inte sätta "en" eller "flera" framför ordet. Därmed kan man tala om personalen på SAS, men en enskild person är exempelvis "en anställd" eller "en medarbetare".
The killer clown: Jag håller helt med dig. Men jag ville bara vässa lite. Egentligen tycker jag att uttrycket "en personal" är förfärligt att använda, men det förekommer i talspråk. Det var därför jag skrev det. Bra att du påpekar dock.
Skicka en kommentar