lördag 7 juli 2007

Telia Felanmälan - ring på ordinarie kontorstid...

Tillägg: Jag var upprörd när jag skrev detta och tar tillbaka en del av kritiken. Det går att felanmäla smidigt över internet. Hur bra som helst för oss som har internet och oftast också mobiltelefon..

Men för din gamla mamma som bara har telefon fungerar det fortfarande inte med felanmälan på helger.

Vad är detta?

Ett av Sveriges största telekomföretag tillika delvis statligt ägt (45.3%) som levererar en av de viktigaste funktionerna vi har i samhället- telefoni, behagar inte ta emot felanmälan annat än på kontorstid!!! Trygghetslarm tar de emot felanmälan på, men vanlig telefon, inte alls på helgerna.

Man kan behöva sin telefon av olika skäl eller hur? Att ha fel på telefonen idag och behöva vänta till på måndag för att felanmäla och sedan enligt avtalet, låta Telia ha ytterligare tre dagar på sig för att rätta till felet. Det betyder att din gamla mamma som behöver sin telefon måste vänta tills på torsdag nästa vecka innan hon kan få gång den igen. Från lördag till torsdag, det är fullständigt oacceptabelt.

De flesta människor över 40 har fast telefoni hemma och de använder telefonen. Därför ska det helt enkelt finnas en möjlighet att felanmäla även på helger. Telia behöver öka på servicenivån.

Att modern teknik fungerar och används så att man kan få tala med en maskin halva felsökningssamtalet för att sedan raskt behöva knappa in resten av uppgifterna är spännande i sig. Men det har ingenting med service mot kunden att göra. Dags för Telia att ta ett kundperspektiv och titta utifrån och in.

Det minsta man kan begära av ett monopolföretag som sitter på en så pass viktig samhällstjänst som telefoni ska ha sin felanmälan öppen på helgerna.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: