Stockholms stad drar igång en reklamkampanj om det som händer i Stockholm.
""Nu satsar vi på valfrihet och tillgänglighet i världsklass" samsas med budskap som "Stockholms stads budget för 2008 är nu presenterad. Där finns satsningar på barnsliga, vuxna, nya och gamla stockholmare". (SvD)
Oppositionen med Jämtin i spetsen är kallar detta politisk information och tycker att moderaterna ska betala kampanjen ur egen kassa. Märklig inställning. Som kommuninnevånare vill man gärna veta vad som är på gång och det är utmärkt med information om det.
Skyltarna är misstänkt lika de som användes för moderaterna under valrörelsen menar Jämtin. Skulle kanske vara den blå texten då - men annars? Om budskapet för (s) känns moderat så är väl det självklart för det bedrivs moderat politik i Stockholm, så som väljarna ville ha det? Demokrati ni vet.
Så vad är egentligen problemet - att (s) inte kan förlika sig med att det är moderaterna som styr. Förmodligen är det så enkelt.
Vad skulle det ha stått på skyltarna för att Jämtin skulle vara nöjd. Tvärtom kanske.
Andra bloggar om: politik, samhälle, stockholm, moderaterna, axen-ohlin, jämtin
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar