tisdag 1 januari 2008

Bara förbättringsmöjligheter...

Ny siffror och mätningar. Sympatierna för regeringen dalar och siffrorna är lägre än tidigare. Med andra ord precis som vanligt. Oavsett regering.

Men om man vill betrakta glas som halvfyllda eller halvtomma är en fråga om inställning. Min egen lutar åt det halvfyllda, det är alltid för tidigt att ge upp.

En möjlighet för regeringen att bli mer poppis skulle kunna vara att sätta stopp för det många av oss är livrädda för nu och det skär rakt igenom alla politiska inriktningar. Vi talar om avlyssningssamhället, populärt kallat Bodströmssamhället. Numera också kallat Asklandet.

Det vore väl för trist om det skulle vara frihetsälskande moderater som släppte på kranen här. Det kan ta en ände med förskräckelse. Man kan tycka att jag tjatar om detta men rätt som det är kan jag inte sitta här och tycka längre eftersom mina datorer har blivit beslagtagna. Sanningsministeriet (påhitt från boken 1984) kanske slår till. Det är en skrämmande utveckling.

Ett förbättringstips alltså till popularitetsskalan...

(SvD)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mary, när du skriver frihetsälskande moderater, kan du då inte vara såpass rak att du håller dig till sanningen och skriver att de älskar frihet för de som har pengar och att det är de som inte har det som ska förse dem med friheten?

Mary X Jensen sa...

Vi har lite olika syn på det där med frihet förstås du och jag, hehe.

Jag är en frihetsälskande moderat och för mig betyder frihet personlig integritet, möjlighet att själv få bestämma över min utveckling mm mm

Jag har inte särskilt mycket pengar själv men har inget problem med att andra har det. Däremot vill jag ha möjligheten att skaffa mig det om jag jobbar på.

Anonym sa...

Jag beundrar din positiva inställning till vår regiering; "det är alltid för tidigt att ge upp".
Önskar verkligen att jag kunde dela den...

Mary X Jensen sa...

Min inställning till livet är överhuvudtaget positiv. Jag gillar den här regeringen men applåderar inte allt, men som jag ser det så går allt att förbättra...