torsdag 18 september 2008

Dokumentär om FRA-lagen och demonstrationer

FRA-lagen har väl mer än någon annan fråga engagerat oss svenskar på senare år. Självfallet så vill nu olika partier politisera frågan och göra den till sin. Jag hör till och moderata företrädare säga att lagen ursprungligen var socialdemokratisk och att det är en ärvd fråga. Om det är så man nu vill framställa saken är väl det enklaste att riva upp den och bli hjältarna som gjorde det - för moderaterna skulle dra poäng på det. Prestigen kan man lämna där hän nu.

Hur som helst så vill jag rekommendera dokumentären om FRA. Dokumentären är gjord av "Wiretapping Sweden" och Urban Lifestyle.



Wiretapping Sweden from Wiretapping Sweden on Vimeo.



Detta mina vänner är det nya sättet att sprida information. Vissa har uttryckt en skepsis till att det var färre än väntat som protesterade i veckan. Man kan lätt bedra sig på en sån sak för det sker mycket i kulisserna och framförallt på internet, det går inte att räkna demonstranter och ta det som ett mått för framgången. Stefan Hallgren kallar det för Hyperdemokrati och skriver på Newsmill och sin blogg. Anna och Emma diskuterar ämnet. Själv tror jag att det är lite omodernt att demonstrera i grupp. Numera sker det på internet. Själv var jag hemma för att jag var sjuk och var frånvarande men ändå närvarande i allra högst grad via internet, min blogg och TV bland annat.


(intressant)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: