tisdag 13 januari 2009

Nu är man en politweeter...

Lärde mig just uttrycket politweeter hos Jessica på bloggen Högerspöket. En kvittrande politiker helt enkelt, en sån som mikrobloggar. Korta snabba meddelanden om allt möjligt. Du finner nyhetskanalerna här med tips om vidare läsning, de politiska partierna är här. Inte moderaterna så mycket ännu, kanske att de funderar lite på hur de ska använda det här bland alla andra nya medier som dyker upp. Men släpp loss vet ja...

"Sedan förra veckan mikrobloggar jag på Twitter. Twitter är en tjänst för mikrobloggning och kommunikation som går ut på att dela med sig av korta uppdateringar samt genom att följa andra personer ta del av deras uppdateringar. Man kan enkelt "twittra" både genom dator och mobiltelefon. Har idag fått lära mig att politiker som "twittrar" kallas politweeter, så då är jag väl en sådan :)" säger Jessica.

Här har ni Comerfords snabbkurs i Twittering.

och här finns ytterligare en som hjälper dig att komma i gång.

Ohsohigtech.se

Det är verkligen kul det här, i alla fall för oss som är lite socialt och utåtriktat lagda.

Skaffa dig en egen profil på Twitter. Följ med Jessica och mig på Maryjen och sen ger det sig självt. Man träffar alla möjliga där. Och får veta massor. Bra för den nyfikne.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: