tisdag 19 maj 2009

SVT använder Youtube - det är kanonbra...

Via alltid uppdaterade Emma fann jag SVTs EU-bevakning på Youtube. En fullständigt fantastisk satsning på ny teknik. Här kan man verkligen se vad verktyg kan göra när de kommer i rätta händer. Det talas ibland om att journalistyrket hotas på grund om att medieutrymmet ökat även för icke utbildade att ge ton. Tycker att SVT visar var skåpet kan stå i det här fallet. Visst finns det en framtid för duktiga journalister. Liksom det finns duktiga människor som utan att vara anställda på tidningar är duktiga att förmedla kunskap och informera och opinionsbilda. I grunden handlar det om förpackning av budskap och det gäller att ha bredden här. Emma tipsar också om artikel i Skånskan om satsningen, den kallas klockren. Det är bra att det blir lite verkstad mitt i allt det trista torrsnacket om gamla och nya medier.


Heja SVT säger jag och bjuder på ett urval. Att jag valt min favoritpolitiker bland andra får ni stå ut med. Jag kryssar Gunnar Hökmark i EU-valet, det är självklart. I morgon får man börja förtidsrösta.

Urval från Youtube:

Isabella Lövengrip aka som bloggerskan Blondinbella frågar om den fria rörligheten inom EU. Gunnar Hökmark svarar.



Erik Laakso är (s)-bloggare och han vill ha fem sakfrågor från EU-parlamamentarikerna -han får också svar från Gunnar Hökmark:




(intressant)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: