söndag 17 maj 2009

Vad är det för fel på att kunna nå´t...

Läser artikeln om Gunnar Hökmark i DN. Står där att han varit med sedan hedenhös tid och jag undrar om han sa det själv eller om det är författaren som reflekterar. Kan inte själv låta bli att fundera över varför vi alltid åldersindelar oss så starkt. Vad är det för fel på att kunna nå´t? Erfarenhet är underskattat i vårt samhälle. Ni minns vad Platon sa (ungefär) - Det är först i 50-års ålder man är färdigdanad för att inträda i statens högre ämbeten. Nu tror jag iofs på en åldersmix för att uppnå bästa resultat och få fram aktuella frågor. Men att det skulle vara någon slags nackdel att ha lite koll på helheter, vilket man får när man varit med ett tag ställer jag inte upp på.

Som sagt Gunnar behöver ingen "slideshow" - han kan sitt ämne och talar direkt. Bra. Därför får han mitt kryss i EU-valet, den saken är klar. Jag tror nämligen att han har förmågan att göra skillnad, inte bara i enskilda frågor utan också ur ett helhetsperspektiv. Det är det vi talar om när det gäller EU. De lokala frågorna får vi lösa på hemmaplan.

Gunnar satsar på att ta ledarskapet för frihet och förnyelse - läs mer här.






Själv Flisa Hedenhös eller nå´t...

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: