söndag 14 juni 2009

Så var det den där tvätten då...

Jag är en dålig människa. Jag tar inte in tvätten i tid. Vad tycker grannarna?

Ibland kan det gå flera regn innan jag kommer ihåg torkvindan där lakanen hänger. Kanske att jag ska sätta den på terrassen istället för att ha den gömd bakom träden så där, men jag vill inte se tvätten hela tiden. Den är mitt ständigt dåliga samvete nämligen. En kille som har tagit tvätteriet på allvar kan ni se nedan, men det handlar mest om att bli påmind om att tömma tvättmaskinen, jag väntar nu på en gej som tvingar mig till torkvindan. Tack för tipset Thomas, jag är så tacksam för allt kul som finns på internet.

Washing Machine Twitter Hack from Ryan Rose on Vimeo.




Före twitter och i internets barndom skapades sajten Icepick - a wired house, som innehåller statistik om allt man behöver veta (kanske inte). Hur många gånger spolades det i toaletten, när fick katten mat, när öppnades kylskåpet osv. Helt otroligt knäppt och vilken uthållighet sen. Han har hållit på sedan 1998... Varje gång det ringer på dörren så tas en bild av personen som ringer på. Hmm. Man kanske skulle skaffa en sån finess. Är det tillåtet? Tag en titt här vet jag. Det ger perspektiv:

Icepick - someone is watching us...

Inga kommentarer: