söndag 19 juli 2009

Ut i min trädgård...

Jag tog mig en tur ut i trädgården och såg att det tagit sig ganska bra här och där.




Insåg också att cykelreparatören/IT-snillet/maken tagit över mer än halva terrassen med familjens cyklar. De behövde tydligen justeras. Inte min bag så jag gick vidare på blomsterjakt...




Rosenskäran är nog min älsklingsblomma alla kategorier...



Här har vi rosenpassagen mellan fram och baksida, kryddlandet ligger till vänster och en New Dawn klättrar på körsbärsträdet som dessvärre fått någon slgs pestsjukdom vilket gör att det måste klippas ner bit för bit och förstöras.



Kryddlandet, bakom lavendeln skymtar en vallmo också, här finns rosmarin, malört, kyndel, citronmeliss, olika sorters timjan mm mm. Hönan är av gips, det finns en tupp också. Egentligen är det påskpynt som åkte ut i trädgården och blev kvar.



en annan del av kryddlandet...




Trappan upp till vår oskötta djungel...



Jag älskar krukor...



Underbara smånejlikor, åker i jorden senare i höst




Tradtitionellt med lobelia och pelargon...




Mer krukblomster - jag gillar det. Bra att kunna flytta om lite.



Berg i dagen - lite vilt så där




Fågelbadet i bakgrunden slåss skatungar och koltrastar om, det är väldigt fågelplaskande här även om det inte syns just nu.