måndag 19 oktober 2009

Jag blir glad för statsministerns ställningstagande...

Socialdemokraterna har under längre tid försökt framställa Fredrik Reinfeldts uttalanden om SD som att alliansen kan tänka sig att samverka med dem i. Personligen har jag hört honom slå ifrån sig många gånger. Men de ger sig inte - Fult trick av socialdemokraterna. Verkligen.

Nu tar i alla fall Reinfeldt bladet från munnen och talar om vad han tycker, rätt upp och ned. Det är bra. Det stärker många i uppfattningen om att toleransen mellan människor i ett modernt samhälle måste öka. Det är inte alltid lätt men man måste arbeta för att det ska ske.

"- Som statsminister har jag agerat för att uppmuntra att muslimer, kristna, icke-troende i Sverige ska leva sida vid sida i ömsesidig respekt, för att jag tror mer på ett sådant samhälle. Det är ett sådant samhälle jag vill se mina barn växa upp i." (Expressen)

Jag håller med ovanstående talare. Allt annat vore ovärdigt en tänkande människa. IMHO. Läs den här bloggen också. Tänkvärt och viktigt.

Andra bloggar: Kent , Mymlan , Mark Klamberg , Krohniskt , Peter Andersson , tonårsmorsa och blondinbella



(Aftonbladet)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Mike sa...

Alla partier är äckliga lögnare.

Mary X Jensen sa...

Mike - jag tar bort din kommentar, den var överflödig.