lördag 3 april 2010

Nu startar jag upp lokalbloggen Österåkerskaramellen...

Jag vill in i kommunfullmäktige i Österåker efter nästa val. Vill vara med och göra skillnad i lokalpolitiken.
Därför startar jag nu en blogg med lokalt innehåll. Avsikten är att få igång ett samtal med alla som bor i Österåker. Som vanligt vill jag ha dialog så det blir inte en megafonblogg för moderaterna utan mer personligt reflekterande. Däremot hoppas jag på personlig kontakt. Både med dem som håller med och de som inte gör det. Dessutom vill jag jobba för att moderaterna ska gå framåt i vår kommun Österåker.

Om mig
Jag var under tio år mycket aktiv i kommunalpoliitken i Upplands Väsby, på 70 och 80-talet. Sen lämnade jag politiken för en civil karriär i iT- och mediabranschen. Tyckte att jag ville lära mig mer. Jag har haft förmånen att jobba på stora amerikanska IT-företag som Digital Equipment och Microsoft på mindre svenska som Hogia i Stenunsund. Jag har jobbat på Posten med Strategisk Affärutveckling och som rektor för Posthögskolan. Jag har varit flygande reporter på datatidningar och även haft en egen - Datakonsulten.
Nästan alltid har jag suttit i företagsledningen så jag har bra koll på strategi och helheter.
Min akademiska grund är beteendevetarens - jag har en fil.kand i pedagogik och en ständigt pågående magisteruppsats i samma ämne. Den borde varit klar för länge sen... Men man lär sig nytt hela tiden. Kanske är det så att min bakgrund som journalist där 10 rader är OK ska kombineras med den akademiska stilen att beskriva samma sak på 10 sidor ställer till det. Nåväl spelar ingen roll. Nyfikenheten står alltid i centrum. I stort och smått. Nu vill jag använda min erfarenheter i politiken.

Snacka med mig på Österåkerskaramellen alla som bor i Österåker. Andra också förstås.

Österåkerskaramellen



Inga kommentarer: