onsdag 7 december 2011

Den ene talar den andre är tyst...

I går ville inte Håkan Juholt uttala sig när Expressen undrade över hans tankar kring SCB-undersökningen som ska presenteras idag. Dock blev han lite för ivrig och kunde inte hålla tyst och till DN säger han om sig själv

"– Jag kommer likt boxaren Muhammad Ali, min ungdomsidol, att fortsätta att dansa som en fjäril och sticka som ett bi. Men jag kommer att hålla upp garden mycket, mycket hårdare. Jag har hängt mot repen och motståndarna har slagit mig i mellangärdet intensivt i två månader. Men jag tog mig in i ringen igen. Och nu vet jag att den här matchen kommer att gå bra. Jag känner mig mycket starkare som partiordförande nu än i våras..." (DN)

Alla ska ha rätt till en mobil oavsett vad det kostar säger han också. Det är väl ett slags vallöfte kanske. El- järnvägs- och apoteksmarknaden ska regleras säger han vidare denna morgon. Fantastiskt - och påminner mig om de chefer i stora organisationer som fastnar i detaljerna för att känna att de gjort och sagt något. Brukar vara lättare än att ta tag i det större som har blivit för mycket. Det är när logiken släpper sitt fäste som man brukar bladdra på. Niklas Nordström skriver i GP att S har förlorat sin kompass. Det kan vara så. I alla fall vissa personer tycker nog det. På ett personligt plan så tycker jag att det hela är mycket tragiskt att se på hur det kämpas i vissa kretsar.

Upp flyga orden tanken stilla står - det sades ett och annat av vikt förr.

Om Juholt pladdrar på så får Fredrik Reinfeldt desto mer kritik - i alla fall av Aftonbladets ledarskribent Kielos, för att göra precis tvärtom. Han är för tyst, han talar inte om allt hela tiden. Det är ett problem uppenbarligen. Man kan se på saker olika. Min uppfattning om statsministern är att han inte snackar i onödan utan när han har något att säga. Det kan vara det som skapar förtroendet kring honom också?  Vem vet. Strax får vi se hur SCBs opinionssiffror ser ut.








Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: