fredag 20 april 2012

Kent Persson - bloggare och numera partisekreterare...


Äntligen en riktig nätmoderat i toppen. En som vet hur man för sig och agerar i de sociala medierna, en person som har kontakter över partigränserna och egna tankar och idéer.

Efter att ha varit intensivt bloggkompis med Kent i flera år nu så vet jag att han är snabb på att ta en boll och värjer sig aldrig för kontakten med andra. Jag tror att det är bra.  För i framtiden handlar det inte om att bara använda internet och sociala medier, det handlar om att vara en del av dem. De ska vara som en förlängning av kroppen på något sätt och det där förstår Kent mycket bättre än många gör.

När Kent och jag och Carl Bildt satt och bloggade mot varandra under förra valrörelsen var det väldans roligt och inspirerande. Det bev liksom en tävling mellan oss alla. Det senast skrivna inlägget kom först och det var mycket intensivt.

Nu blir det förstås annat för Kent, han ska leda personal och organisera och uttala sig för partiets räkning. Men jag utgår ifrån att vi kommer att ha lika kul även i fortsättningen.  Möjligen kände jag en extra lite lust att börja blogga lite mer igen.

Grattis Kent, du bloggade dig rakt in i partitoppen, bra gjort..

läs hans blogg här.



GP SvD1  SvD  SvD Expressen  DNDNABABSVTSVTSVT
Hagbom  Alvendal Tokis Lotta Makthavare Moderaterna Haglund
HAX Mikael Andersson

Motkrafterna: Kulturbloggen  Annarkia  Johan W Högberg  Röda Berget



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: