måndag 11 juni 2007

Telia i Second Life

Telia borde börja med att försöka fungera i den verkliga världen först tycker jag, eller också är de redan i Second Life fastän de inte vet om det. Men det kanske är olika avdelningar? Varför säger jag så? Jo, för att jag fick ett meddelande från Telia om att det var dags att ta hand om de där bonuspoängen man fått - Telia Fördel kallas det. Du kan byta poäng mot varor. De ska sluta med det nu. Så det var dags att casha in liksom. En stekpanna, mat för fyra på Burger King, ljusstakar och liknande grejor.

Men hoppsan, man behövde lösenord för att komma in på sajten. Jag beställde och fick ett med vanlig post. En känsla av säkerhet, eller hur? När jag väl efter mycket om och men lyckats logga in - och då är jag ändå en ganska van internetanvändare, visade det sig att jag nog inte var kund där. Inga gamla fakturor, inget abonnemang. Det senare har jag väl haft sedan början av 70-talet i alla fall, och jag har använt telefonen alla år så på något sätt så är jag kund och räkningarna har jag fått.

Säkerheten visade sig vara ännu starkare för det krävs nu en ny PIN-kod för att komma in på den där åtråvärda sidan med alla produkter man kan byta till sig. Så det är bara att beställa ett nytt lösenord och vänta en vecka till då tills det kommer med vanlig post, om nu Posten fortsätter att lämna ut brev i sommar. Man vet ju inte riktigt, jag kanske får hämta försändelsen på ICA. Så får jag se hur många poäng jag har att använda till bonusprylarna. Mycket väsen för ingenting egentligen.

Snacka om att krångla till det Telia. Hoppas det blir bättre i Second Life för där krävs det lite action för att man ska få vara med.

Inga kommentarer: