fredag 13 juli 2007

Skvallra på din granne - jag vet inte

Det har visat sig att Försäkringskassan lyckats avslöja en hel hoper med bidragsfuskare på sistone och hittills i år hittat fusk för mer pengar än förra året. Skälet ska bland annat vara att man på Försäkringskassan nu har fler handläggare för fusk men inte minst att grannar och bekanta sätter sätter åt varandra.

Det kanske är så att människor i allmänhet tröttnat på att se andra utnyttja ett system som borde komma verkligt behövande till del. Det är fusket som tar en stor del av kassan. Jag uppskattar allt som ger ljus åt var alla skattepengar tar vägen.

Men skvallra på en granne, nej det tror jag inte att jag skulle göra. Det må låta präktigt, men jag skulle heller aldrig fuska själv. Tänk att bli till åtlöje för att man fuskat med bidrag. Nej fy tusan vad pinsamt. En bedragare vill man inte vara.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker det är bra jag, man borde införa samma sak vad gäller all annan kriminalitet och missbruk! Men sånt blundar såklart det korrumperade samhället/medierna inför.