Kristina Axen Olin vill få igång en utredning kring en Österled och vill också betala den.
"–Vi kan inte ha den trafiksituation som vi har nu, när allting står still och där kollektivtrafiken inte heller fungerar som den ska. Så jag kommer bland annat att föreslå att Stockholm stad tillsätter en vägutredning om en östlig förbindelse och att Stockholm stad betalar den. Det kostar 50 miljoner att göra den utredningen, och då förlorar vi ingen tid, säger Kristina Axén Olin (m)." (SvD)
Nej just det. Det kan inte vara som det är nu och det är ett problem som ska lösas och då är det jättebra att det inte stannas upp i den byråkratiska processen där man måste hålla på och diskutera i flera år vem det är som äger frågan och vem som ska göra vad och stoppa den som gör något av den anledningen. Det är ett effektivt sätt att stoppa upp all utveckling.
Heja Kristina Axén Olin som ser till att något händer. Handlingkraftiga politiker är vad som behövs. Inte kvarnar som bara står och mal i motvind. Kan hon sedan påverka det här trängselskatteeländet också så är det ännu bättre. Betala gärna det, inga problem, men låt systemet fungera som vanliga betalningsströmmar. Kontant, förskott, efterskott och 30 dagar som alla andra transaktioner. Och ta bort kameraövervakningen.
Andra bloggar om: politik, österled, moderaterna, kristina axen olin, samhälle, trafikkaos, regeringen, trängselskatt
4 kommentarer:
Nej, Kristina vill inte betala utredningen. Inte heller moderaterna vill betala utredningen, än mindre Österleden, vad SvD än påstår i rubriken. Moderaterna vill att jag och alla andra skattebetalare i Stockholm ska betala utredningen och Österleden.
Det är mindre förvånande att (m)s miljö-fernissa är så tunn så tunn att den inte hindrar ytterligare satsningar åt "fel håll", mer förvånande att (m) inte är mer rädda om skattemedlen.
Suck. Jag drömmer om politiker som leder utvecklingen, inte som dröjer sig kvar i lösningar som ansågs passande för nu 50 år sedan. Kunskapen om miljöhoten är större nu än 1967. Hos de flesta.
Claes T
Det är väl ändå så att Kristina fått förtroendet att förvalt ade där pengarnavi betalar in i skatt. Eller hur?
Rädda om skattemedlen - jag tycker att det är värre när allt dras i långbänk, inget händer och ingen vet var pengarna tar vägen.
Dessutom så kommer vi inte ifrån att bilen behövs. Men den borde bli mer miljövänlig, där skulleindustrins atsa mer, men vägarna behövs hur som helst för transporter och det är väl bättre att de går utanför stan än mitt i.
Hur miljövänliga är alliansen? Praktiskt taget lika med 0. Bland de första åtgärdena som alliansen vidtog var att ta bort satsningen på Norrbotniabanan som enligt all expertis skulle ge miljövänliga transporter för gods ock människor till gagn för hela landet. En satsning på 17 miljarder som i det långa loppet är självfinansierat och ger goda vinster.
Norrlänska företag transporterar gods för 180 miljarder/år och om Norrbotniabanan förverkligas kan en 30%ig ökning åstadskommas.Tyvärr ser inte alliansen betydelsen av att järnvägen praktiskt taget har liten belastning på miljön.
Jag tycker att alliansen är miljövänliga på ett ansvarsfullt sätt. Moderaterna inser att livet ska fungera också och att man kan arbeta parallellt med olika frågor.
Jag hejar på Kristina Axen Olin. Verkligen.
Skicka en kommentar