fredag 21 september 2007

Red Light District - Oh yes...

I Amsterdam försöker man rensa upp bland bordellerna för att göra dem till butiker stället. Det är för mycket bordeller i statskärnan tycker stadens borgmästare.

Apropå Red Light District så hörde jag en kul historia som jag vill dela med mig av. En kille som jobbat som guide i Stockholm blev intervjuad på radion för många år sedan.

Jag minns det här samtalet utantill:

- Hände det något särskilt när du jobbade?

- Ja, en grej. Det var ett par som kom och frågade efter Red Light District. Jag visste inte var det var någonstans, jag kommer ju inte från stan. Men så kom jag på det.

- Oh yes, Sveavägen over there...

- För där finns det så mycket rödljus och jag undrade varför de ville veta det. Efteråt har jag förstått hur tokigt det blev.

Gullig historia, eller hur? Apropå det där att tala om och förstå olika saker utifrån vad man känner till om världen.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: