måndag 26 november 2007

Rena Chicago det här...

Rånarjakt mitt i Stockholm och mitt på ljusan dan och mitt i City. Man slutar aldrig förvåna sig, det är mest varenda dag nu det händer det ena och det andra i den här vägen. Det är uppenbarligen på gator och torg de behöver vara polismännen. Det kanske inte är helt tokigt med den där stora vakten som står med armarna i kors och ser farlig och bister ut i kassan på Lidl.

Här hemma hade vi en livsmedelsaffär med Bankomat inomhus. Det kändes väldigt tryggt och skönt. Där skulle väl inget kunna hända tänkte man då på kvällen är man knappade in sin kod för att ta ut några hundra. Men vad vi bedrog oss. För butiken blev rånad mitt på ljusan dag inte bara en gång utan två. Sen åkte bankomaten ut ur butiken och sitter på husgaveln i stället. Lite skrämmande utveckling, eller hur?

För övrigt vad gäller bankrån så hade jag en gammal släkting, hon var väl närmare 90 år så där och blev riktigt förbannad en dag just för att hon kom för sent till bankrån. Hon hade velat vara med om det sa hon eftersom det inte gjorde så mycket vad som hände efetrsom hon var så gammal. Så olika kan man se på spänning...

Men det behövs fler poliser på stan justitieministern.

(Aftonbladet)

(SvD)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så här är det varje år vid juletid - inte för att det gör problemet mindre....

Anonym sa...

men lillen om det är så skrämmande för dig och ta ut en hundring från bankomaten så kan du väl be mamma och pappa att göra det åt dig? SNÄLLA! barn räknar liken som finns på vägen till skolan, kvinnar blir halshuggna och männen ska jag inte ens börja prata om, det är så det ligger till där jag kommer ifrån. och så får jag läsa "Sen åkte bankomaten ut ur butiken och sitter på husgaveln i stället. Lite skrämmande utveckling, eller hur?" förihelvete, någon gång så kan man faktiskt uppskatta det man har, har du svårt och göra det så kan du ta och jämför ditt liv med de i Irak eller Afrika.

Mary X Jensen sa...

zico - det var en intressant kommentar det det där. Men jag utgår ifrån att du förstår att jag inte i det här fallet jämför med Irak eller Afrika, eller hur?

Jag har svårt att förstå varför man inte skulle kunna få ha det bra om det är möjligt. Det har varit möjligt här tidigare, men det börjar bli tuffare och tristare och farligare runt om i Sverige. Jag ser ingen anledning att acceptera det faktiskt. Bar aför att det är värre någon annanstans. Försök tänka i symboler - det gör jag.

Mary X Jensen sa...

och så en sak till. man kan bara relatera till det man känner till. människor har olika uppfattningar och genom att förstå det kan vi få en fredligare värld.