måndag 26 november 2007

Vem vill inte veta i förväg vad man får i julklapp...

Facebook är fantastiskt. Kan man i förväg få reda på vad man får i juklapp så är det fullständigt toppen. Då slipper man gå här och smyga, skaka på paketen, känna på dem och försöka luska ut vad som finns i, jag kanske rent av försöka vika upp papperet...

Min dotter och jag, hon är också vuxen (eller så är ingen av oss det just till jul) - brukar före varje julafton sitta och tala om för varandra vad vi köpt till alla och också vad vi köpt till varandra förstås. Då har vi riktigt mysstund. Själv är jag så nyfiken så att jag kan börja gråta om jag inte får veta. Så barnsligt är det faktiskt, måste tillstå det.

Det finns ett problem bara. Min man vägrar att gå med på Facebook. Han är inte lika socialt intresserad, nej nästan tvärtom faktiskt, så där får det bli som vanligt för via honom kommer jag inte att kunna luska ut något i förväg. Attans också det här som verkade så bra. Men å andra sidan omm an ser att ens kär ahar köpt en parfym eller något annat som man sen inte ser skymten av då kan de riktiga problemen uppstå.

För övrigt så läser man om de som bekymrar sig över Facebook. De kan sitta med Eniro och vanliga telefonkatalogen eller Rollodexen. Facebook fyller samma funktion men tar oss en dimension vidare. Den som är emot missar något riktigt roligt, men antagligen så är det inte deras grej att roa sig mitt i allvaret. Var trist då, men missunna inte alla andra nöjet bara. Det är mycket som är bra med Facebook om man använder det med lite finess. Man kan ju vara personlig men låta bli att vara privat.

(SvD)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: