Ytterligare en ICA-handlare har blivit uppmärksammad i köttfärssträsket nu. Vem trodde något annat? Det är klart att det förekommer fusk på andra ställen än de som tidigare har polisanmälts.
För ICA handlar det om att bli mer instrumentella nu. Inget "vi förlederkundernatjafs" som i senaste reklamfilmen med Stig. Här kommer lite handfasta tips från en av kunderna.
Nu är det fakta som gäller. Fram med disktrasor, renlighetskrav, renlighetscertifiering, hanteringskrav i köttdisken och liknande saker. Sätt ner foten och säg att det här inte är acceptabelt, håll inte på och leta reda på alla som kan vara skyldiga utan se till att det blir rättning i leden. Syndabockarna är ointressanta det är hur det hela hanteras som är viktigt. Visa att ni har kompetens.
Gör nedslag i butikerna, anordna utbildningar kring hantering av matvaror. Detta har ni säkert redan, men intensifiera ansträngningarna och tala om för oss kunder vad ni gör. Vi vill veta det.
(SvD)
(Aftonbladet)
Läs även andra bloggares åsikter om mat, ica-stig, uppsala, ica, varumärke, samhälle, mathantering, livsmedel, reklamfilm,
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar