lördag 5 januari 2008

Att följa andras tankar är väldigt spännande...

Nu pågår det en bloggstafett på Bloggtidningen och den senaste utmaningen handlar om att skriva om en smörtax. Vet ni vad det är?


Det är kul att följa de associationsbanor som uppstår kring olika ämnen, många gånger har vi en egen uppfattning om vad som bör sägas men plötsligt har någon tagit tag i en annan tråd och så leder det vidare. Det säger en del om hur olika vi männsikor uppfattar en uppgift. Eller hur? Samtidigt ökar det förståelsen och förhoppningsvis respekten för att vi alla är så olika. Det finns liksom inget rätt eller fel. Härligt va?


Alter Ego började med att uppmana till att hålla facklan brinnande och gav denna uppgift vidare


Jag vill höra hur hon skulle tänka, prioritera och agera om hon för en enda dag fick chansen att påverka en samhällsfråga. Vilken skulle det bli och vad har hon för lösning?


Karin Långström Vinge som skrev om könsneutrala äktenskap och skickade vidare


Finns det något livspussel, eller är det en myt att vi har så mycket att göra, och att kraven på oss är större idag? Och om nu livspusslet finns, hur får man det då att gå ihop?


Carina berättar om sitt pussel och lämnar vidare


jag vill att den bloggaren ska skriva ett inlägg om hur hans val påverkar hans liv och hur hans tidigare val påverkat hans liv idag. Vi är ju summan av våra val och det är ganska spännande att titta tillbaka och se hur vi valde när vi var yngre och hur vi tänker idag.Så det får bli min utmaning till honom.


Björn Wadström resonerar kring vad val egentligen är eller kan vara, hans vidare fundering är


Jag har ett halvsnurrigt projekt som handlar om smörtaxen. Det begav sig en gång i tiden att jag fick en smörtax. Som alltid vill jag veta mer och sökte på google..2 svar.. en antikhandlare och en tysk porrsida. Då bestämde jag mig för att leta reda på var den första smörtaxen kom ifrån. Idag får man 505 svar på google på smörtax.. och jag letar fortfarande efter den första smörtaxen... så ämnet till Lisa är. Smörtaxens historia. (Är det för svårt så är det ok att skriva.. historien om smörtaxen)


Vad kommer Lisa att skriva? Det får vi nog snart se.


Följ den intressanta utvecklingen av tankar i Bloggtidningens stafett som har blivit så populär att omgång nummer två redan är planerad. Häng med där.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,



Inga kommentarer: