måndag 21 januari 2008

Blogge utmanar - 491

Nedan blir plus och minus och allt kan vändas till både för och nackdelar, det ligger i betraktarens öga helt och hållet. Själv vet jag ;-) Denna text komemr att ändras vartefter jag kommer på nå´t nytt. Kreativitet kallas det. Nya sätt att använda gamla saker. Lösningen är aldrig given på förhand. Texter växer.

1) smart som fan (nu kommer jantelagen studsande som ett brev på posten, vem tror hon att hon är) - dum ibland och erkänner en viss okunnighet, men hur svårt kan det vara att lära sig är måttot? Ständigt intresserad av nya fält. Är så nyfiken så att jag börjar gråta om någon undanhåller mig något.

2) var snyggare när jag var yngre, det är bara att konstatera... men allt är relativt.

3) blir förbannad på orättvisor, har civilkurage till dumhetens rand, envis och egensinnig som ingen annan... men mycket mycket snäll och kan ha fel...

4) Blogges blogg förvirrar mig, man måste tänka och förflytta sina tankebanor. Jag gillar just det, att vidga tankefältet med olika perspektiv. Men det är inte alltid lätt att förstå allt.

5) älskar min familj (man, barn och barnbarn) - ger livsglädje utöver det vanliga

6) enagerar mig till sista blodsdroppen oavsett vad det kostar, fullständigt prestigelös och mycket orädd

7) ger mig aldrig, men jag är lat... väldigt lat och är glad när min son lagar maten, när min man pysslar med sitt så att jag får syssla med mitt i lugn och ro. Glömmer mellan varven bort hur dammsugaren fungerar.

Ogenerat låter jag Blogges lista gå vidare. Jag känner inte många av er, men vafalls vi är ju bloggare allihop ;-).

Magnus Persson, Röd Libertarian, http://nef.teflonminne.se/, Electric Sheep, Sagor från livbåten, Ia, Johan Ingerö, Bloggen Bent, Sundevall, Monika Ringborg, Frimarknadsanarkist, Linda, Nonicoclolasos, Frihetens vingar, Aqurette, βα 2.0, Deep Edition, Philip Jägenstedt, Rick Falkvinge, Oscar Swartz, Isabella Lund, Erik Laakso, Paradigm, Johanna Nylander, Stationsvakt, Equiliberal, Basic personligt, Motpol, Regebro, Gudmundsson, Dexion, Tantrablogg, Opassande, Hanna Wagenius, Syrran, Plockmongo, Johan Folin, Tempus fugit, Kamferdroppar, Alter Ego resonerar, Johanna Sjödin, Alex i Kina, argumentum ad ignorantiam, Louise P, projO, Freddi Westerlund, Per Hagwall, Bea, Kjellberg, Johan Larsson, Ministry of Truth, Per Westberg, http://www.scriptorium.se/josh/, Helena online, http://drf.teflonminne.se/, Kulturrevolution, Loci.se, Pophöger, Svensk sexualpolitik idag, Peter Karlberg, Kaffekoppen, Mary, LOKE, Mickey J Barczyk, Johan Norberg, Attila, Sakine Madon, Karin Långstrump-Vinge, Roya och Matilda, S(v)ensson och så mymlan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Angående 6: Du är anställd!

4: Förvirrar? Bara logik hela vägen, vännen…

Mary X Jensen sa...

Detär det där med logiken som förvirrar...

Erik Laakso sa...

Tjoho, nu har jag grävt min egen grav och anammat utmaningen. :)