Men se här vad jag fick i e-postlådan idag. Rätt ska vara rätt - nu blir det beröm... Till och med hemsidan utlovas att den ska fungera framöver med information. Den här gången har jag inte personligen haft problem med Telia men får information ändå. Bravo. Så lite det behövs för att få en nöjd kund...
Till dig som har berörts av Telias problem med
e-posttjänsten
Under en tid har vi haft upprepade störningar i vår
e-posttjänst. Trots att vi arbetat med intensiva åtgärder har vi haft ett
återkommande fel som drabbat våra kunder. Vissa kunder har berörts flera gånger medan andra inte märkt av störningarna.
Jag ser mycket allvarligt på det inträffade och tillsammans med mina medarbetare gör jag allt för att slutligen lösa problemen.Vi arbetar med att förbättra vår teknik och våra arbetsprocesser på både
kort och lång sikt.
Telia har en modern plattform för e-post och tillsammans med expertis från våra leverantörer har vi satt in alla tänkbara resurser för att säkra driften. Vi har förstärkt övervakning och beredskap dygnet runt och vi gör manuella kontroller som ska förhindra nya problem.Dessutom kontrollerar vi tjänsten i leverantörernas testmiljöer och vi har
förstärkt vår säkerhetskopiering så att inte e-post försvinner för kunderna.
Vi är fullt medvetna om att störningarna kan ha orsakat stora problem för dig som kund och jag beklagar det djupt. Min stora förhoppning är att du nu och i framtiden ska känna dig trygg med Telia och våra tjänster. Du ska vara säker på att få den funktion och kvalitet som du har rätt att förvänta dig.
Vi kommer att skicka e-post till dig igen när vi har mer information. Via vår hemsida www.telia.se/epost2008 kommer vi kontinuerligt att informera om vad vi gör för att säkerställa en fungerande tjänst.
Med vänliga hälsningar
Erik Hallberg
Chef Bredbandstjänster
TeliaSonera SverigeLäs vad andra bloggare skriver: IT, internet, felanmälan, Telia, kundsupport, e-post, kundbemötande, kommunikation, PTS, privatkunder, backup, organisation
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar