onsdag 12 mars 2008

Jag tror nog att statsministern är en rätt kul prick...

Vem av partiledarna skulle man ta med sig till en öde ö var frågan och Maud Olofsson vann loppet när man frågade 1000 svenskar för ett TV4-program med Ekdahl.

Jag skulle nog också ha kul med Olofssonskan, hon skulle kanske få mig att byta parti rent av. Vi är båda rekorderliga fruntimmer. Men så är det där med att bära ved och såna grejor som kommer till på en öde ö och då tror jag att det är bra med en karl (absolut inga fördomar här inte, haha) som är starkare än vad jag är i alla fall fysiskt. Då skulle jag nog välja statsministern faktiskt.

Visst ser han allvarlig ut när han är statsminister, men det ingår liksom i rollen. En statsminister kan inte vara så rolig när han framträder. Hur skulle det se ut? Vi kan inte ha en tramsande regeringschef.

Jag känner honom inte privat men har sett hans humoristiska sida skymta fram ordentligt i några TV-program av mer avspänd typ där han deltagit. Där kunde man konstatera att han är riktigt kul och har massor med distans och humor. Så jag tror nog att han blev mitt val. Om jag skulle vara tvungen att ta med någon av partiledarna på en öde ö. Men Göran Hägglund har också humor det visar han då och då så han får vara reserv. Björklund skulle jag bli osams med eftersom jag inte alls delar hans militanta syn på hur man ska få skolan att fungera. Det skulle aldrig gå.

Så det får bli statsministern - jag har liksom bestämt mig för honom.

(Aftonbladet)
(SvD)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: