söndag 23 mars 2008

Så fort någon har mer än andra...

Maud Olofsson har bra inkomster. Dels som minister och därutöver ersättning som partiledare från sitt parti. Gratis Maud säger jag. Kul för dig. Här finns ingen missunnsamhet. Go go Girl. Det är bra att någon går före och visar vägen för kvinnor att skaffa bra inkomster. Nu får jag säkert alla de där som inte tycker att tjejer ska skriva i Blandaren över mig, men tar det med ro...

Nog är det väldigt konstigt det här att så fort någon tjänar lite mer än någon annan så blir det ramaskri från andra. Själv brukar jag tänka - hur kan jag göra för att tjäna mer pengar. Det är ett annat sätt att se på saken, eller hur?

Det är också märkligt att en person som tjänar pengar anses vara girig och en dålig människa överhuvudtaget. Ingen ska få var förmer än någon annan. Utom manliga idrottstjärnor, de kan få tjäna hur mycket som helst utan att någon höjer på ögonbrynet. Är inte det konstigt så säg?

Oppositionsledarinnan Mona Sahlin tjänar lika mycket som statsministern ungefär... Är det partiet som betalar? Dick Erixon förtydligar den saken här.

Gläds åt att det finns möjligheter istället för att gnälla. Att engagera sig politiskt står alla fritt, visserligen får man börja på golvet och sortera medlemsbladen och sedan dela ut dem per fot i området. Men det är så det är... Hårt jobb och hårt slit och många år tar det, det gäller för alla, alltid. Sen så är det väl partiorganisationernas sak vad de vill betala sin partiledare?

(SvD)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
















(SvD)

Inga kommentarer: