onsdag 19 mars 2008

Svara eller inte svara...

Här svaras inte hur som helst inte. Visst är det bra med nummerpresentation. Jag är dock oerhört irriterad på dessa telefonförsäljare som ringer mig om allt möjligt stup i kvarten.

Är det ett telefonnummer man inte känner igen kan man alltid anlita Leffeboys sammanställning över telefonnummer till olika telemarketing företag. Donera honom en slant för jobbet vet jag, den här listan är guld värd att ha till hands.

Jag har dock standardsvar - tag ett djupt andetag och magstöd:

- Vill ni sälja nå´t? Jag vill inte köpa, tack.
- Varför ringer ni hit mitt i maten.
- Jag vill inte bli störd mitt i Greys Anatomy, Adjö...
- Har jag inte sagt att ni ska stryka mig ur registret.
- Sluta upp med de här dumheterna. Jag känner mig förföljd.
- Tack, jag vill genast avsluta min kundrelation till ert företag, meddela er chef det.

Ibland är jag dock snäll, när jag hör på den arme telefonförsäljaren att han/hon fått nej 100 gånger, då brukar jag slå till med Amelia i tre nummer och får en träningsoverall på köpet som inte går att använda för att materialet är så konstigt.

(SvD)

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

kjellivarsson sa...

Varför gör Du inte som jag? Gå med i Nix-telfon och Du slipper alla enträgna försäljare som ringer i tid och otid.
Kjell

Mary X Jensen sa...

Jo då - jag är med i NIX-registret. Men det hjälper inte helt ut eftersom företagen får ringa på sina egna kunder. Därför händer det att de ringer ändå. Trots NIX.

Telefonförsäljare sa...

Jag har hittat en ny sida som verkar ha ungefär lika många nummer som dom andra eller kanske några mer faktiskt.
Heter Telefonförsäljare.nu