torsdag 24 april 2008

Ibland gör man fel då gäller det att ta konsekvenserna...

En av de sämre egenskaperna jag känner till hos människan är när man inte står för att man kanske gjort fel utan framhärdar något annat.

Historien om mannen som ursäktar sig inför sin fru med att han sovit på fällen i garaget eftersom han kom hem så sent. Men vi sålde den där fällen för två år sedan säger hustrun och mannen svarar. That´s my story and I stick to it.

"Nej mamma, jag har inte rökt, däremot så har du glömt att byta handdukar. Sann historia om korkad tonåring som smygrökte i ett fönsterlöst badrum med fimpen kvar i toaletten och röken som rena Lützendimman ut genom dörren." (tonåringen var jag, har blivit bättre med åren jag lovar)

Ungefär så känns det när polismannen som efter att ha utrett the Pirate Bay tar/får anställning hos Warner Brothers - dvs han har tagit tjänstledigt från jobbet för att kunna gå tillbaka om det nya inte är roligt. En förmån som statstjänstemän har.

Det är förstås lite pinsamt, lite som att avslöjas med fingrarna i syltburken och nu skriver statstjänstemannen runt till bloggar och hänvisar till PUL att hans namn ska tas bort i blogginläggen. Jag har inte brytt mig om att skriva hans namn tidigare, tror jag - men det är fullständigt ointressant egentligen, för det står nämnt i varenda tidning och större media. Exempelvis stora media som Sydsvenskan, Kvällsposten, SVT, SvD och DN.
Christian Engströms blogg finns det fler länkar.

"Rick Falkvinge (pp) skräder inte på orden när han beskriver hur det ser ut och förväntar sig att någon anmäler Keyzer för mutbrott, om ingen annan så han själv. Det är nästan obegripligt att Keyzer skriver noter om brott mot pul till såna som har fräckheten att ifrågasätta varför jäv är ett “naturligt” inslag i svenska rättsväsendet." (Emmas blogg opassande)

Intressant historia det här. Min Kalle Ankahänvisning är inte så tokig kanske. Men som sagt vi som inte gillar det här håller ögonen öppna och fortsätter att rapportera och kommentera sakernas tillstånd så som vi ser på dem.

(intressant)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: