torsdag 24 april 2008

Kulturbloggen snackar film...

Nu blev det svårt - Kulturbloggen bjuder upp till Kulturfyra om film. Inser snabbt att jag verkligen gillar film men inte kan ett smack om dem i alla fall inte på så sätt att jag kan göra några direkt intelligenta uttalanden. Jag har till och med akademisk/praktisk utbildning i hur man skapar film med synopsis, kameror, mickar och klippning och allt men det hjälper inte när man ska vara seriös inte. Men som sagt en juste film, en massa kuddar och en skön filt i soffan är inte dumt.

Men till frågorna då.

1) Nej jag väntar tills de dyker upp på någon kanal.
2) Varför ska man gå hemifrån och kolla på bio om man kan slappa i soffan.
3) Sämsta vet jag inte. Men en av de knasigaste jag sett är denna. Särskilt parodin på hästen... Här gillas franska filmer. Visitörerna är så dökul så att jag fortfarande skrattar när jag tänker på den och det var bra många år sedan jag såg den.

4) Dålig film är när det saknas tempoväxling. Dialoger och insatser för övrigt kan man alltid vända till på eget sätt. Man kan börja studera foto, manus, skådespelarinsatser och allt möjligt. Man har inte roligare än man gör sig helt enkelt.

Inga kommentarer: