tisdag 1 april 2008

Posten på gång sedan 1620 - ständig utveckling... Historia

Många tycker att Posten är ett mossigt företag. Så är det verkligen inte. Företaget har en oerhört spännande historia som kan vara av intresse att läsa sig igenom.

Jag har tecknat ned denna historia med hjälp av en gammal Postis, den slutar i samband med att jag drog vidare så det finns luckor att fylla i men det får någon annan göra.

Men ytterligare en milstolpe måste det verkligen vara idag när Posten går ihop med danska Posten. Jag jobbade med strategisk affärsutveckling när internet drog igång och var delaktig i den utvecklingen som var nödvändig då och det var norska Posten var på tapeten. Spännande företag det där jag skulle gärna jobba där igen faktiskt, särskilt nu med den nya organisationerna som ska sammanföras, oerhört spännande. Det är mycket mer Rock´n roll än vad man kan ana på Posten.

Läs Postens Historia här på mitt gamla inlägg. Det har svängt rejält på det företaget, på många sätt. Slutar gör det nog aldrig.

(DN)
(intressant)
(SvD)

(Aftonbladet)

(Sydsvenskan)

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: