lördag 17 maj 2008

Dansband versus Disco...

Nyhetsprogrammet Rapport hade ett inlägg om hur diskomusiken tar död på den levande musiken, ojojoj - jag har sett det på flera bloggar men senast här hos Zac. Janne Landegren trodde att han skulle få problem med försörjningen. Man ville ha discoavgift och man var rädd att discodansandet skulle ta arbetstillfällen från musikerna. Känner ni igen diskussionen?

Kommer du ihåg Beatrice, vi var båda unga då?

Rasmus Fleischer har skrivit mycket om detta. Ta en titt på hans blogg.

Det är sedan underbart att se den här filmen när samme Janne Landegren står och öser på för fullt på scenen ett antal år senare som "lead singer 2008 ----- fortfarande i business utan förbud, avgifter och statligt stöd" sa Janne Kallberg som också tipsade om filmen. Tack för den...

Och nu blir det dansbandstävling på TV med Peter Settman (min favorit), ska jag nog inte se själv men många gillar den stilen. Vem av bakåtsträvarna kunde ana det när de helst ville stoppa diskoteken. Dansbanden lever i full utstyrsel...

Historien upprepar sig, men just nu är metoderna värre än tidigare. Nu kan vem som helst bli inblandad oavsett om de fildelar själva eller ej. Ingen musikindustri ska kolla mitt IP-nummer om jag får bestämma.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: