söndag 25 maj 2008

Det är bara att bryta ihop och gå vidare...

Charlotte Perrelli hamnade på (21:a?) 18:e plats. Trist för henne förstås. Men det var en kul show med mycket mer eller mindre snygga kläder, kul mellansnack både via Luuk och hemma i soffan. På sina håll härlig musik också. Show och underhållning helt enkelt.

Men jag håller med Kulturbloggens kritik mot det gäng som arrangerar Melodifestivalen i Sverige. Dags för lite nya kvastar där. Varför inte göra som Magnus Uggla och ge sig ut i landet och leta efter förmågor? Hans program Var fan är mitt band, är banne mig en av de bästa dokusåpor som visats på TV, någonsin. Magnus Uggla är en oerhört skön typ, distans till sig själv, humor, tänkande och vänlig mitt i det bestämda och mycket målmedvetna. Kanske att han skulle fixa nästa års Melodifestival? Luuk ska vara kvar och Carl Bildt är en given bisittare när jag får bestämma.

Rosemari gillade Grekland och jag gillade Finland. Och så Luuk, Carl Bildt och Björn Gustafsson.

Till alla Flashbackläsare - jag gillar Charlotte Perrelli... bara så att ni vet det.

(Aftonbladet)
(Aftonbladet)
(SvD)
(DN)
(Sydsvenskan)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Din vän sa...

Ja Magnus Ugglas dokusåpa funkade bra. Mer sådant. Det görs bra musik runt om i landet på många ställen.
Jag gillade Finlands bidrag också, och Frankrikes och Bosnien Herzegovina. Det var en hel hög som var betydligt bättre än Sveriges, som ändå var skyhögt bättre än förra årets bidrag.
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

Everyting has a beginning , and everything comes to an end. Be lover, bemy friend" Perrelli

Anonym sa...

"Charlotte Perrelli hamnade på 21:a plats".
Källa på det?
Andra skriver 18:e.
Källkritik kan behövas lite öevrallt....

Mary X Jensen sa...

Från början sades det plats 21! Det var då jag skrev, men nu är det plats nummer 18 - jag har ändrat...

Även källor ändras ;-)