tisdag 22 juli 2008

Stryk mig ur ert register...

Klockan är 11.30 och det är lördag förmiddag - det ringer på min mobiltelefon. Jag svarar.

- Hej är det Mary? Eftersom du nu varit kund hos oss så har jag ett fantastiskt erbjudande till dig. Du får fina hudkrämer och ett halsban om du prenumererar tre nummer på tidningen XYZ. Vi vill tacka dig för att du varit en trogen kund. Säg ja så spelar vi in samtalet.

Jag uppriktigt avskyr att bli uppringd av telefonförsäljare som talar efter samma manus oavsett vad de ska sälja och de ringer på min privata tid dessutom. Helger och kvällar. Nog fattar jag att det är då man är hemma men va fasen, det är också då man vill vara ifred, eller hur?

Jag såg en underbar film på temat som jag nu blev påmind om av min kompis Pontus. Tack! Den beskriver precis mina och säkert andras känslor också för telefonförsäljning. Vänligen stryk mig ur ert register brukar jag säga.





Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

Zac sa...

Det är bara att njuuuta! :o)


//Zac

Mary X Jensen sa...

Samtdigt kan man tycka synd om den stackare som ringer förstås. Men vafalls - de får klaga hos chefen...

Anonym sa...

Den stackarn som ringer kan skaffa sig ett annat jobb eller härda ut. Visst, det kanske inte är så lätt att skaffa ett bättre jobb alla gånger, men det går nog. Och ju färre som går med på att göra det här jobbet, ju mer lön kan de kräva, och ju dyrare blir det att anlita dem.

Alltså blir det faktiskt lite mindre telemarketing och därmet en lite bättre värld av att man är elak mot uppringande telefonförsäljare.

Själv brukar jag inte orka vara så engagerat och påhittigt elak, tyvärr. jag brukar bara be dem vänta ett ögonblick och lägga ifrån mig luren. En halvtimme senare brukar de inte vara kvar, och då lägger jag på ...

Anonym sa...

Jag har skapat en hemsida där man kan ta reda på vem som har ringt om man misstänker att det är en telefonförsäljare. Tanken är att man lägger in samtal från telefonförsäljare på sidan och att man på så sätt tillsammans hjälps åt. Ju mer information som läggs in på sidan desto bättre. Adressen är www.vemringde.se.

Tack!