tisdag 26 augusti 2008

Rösta på våran Oscar - det är han och Obama...

Via min kompis Jerry fick jag nys om att Oscar Swartz har chans att vinna pris igen för sina insatser som bloggare och debattör vad gäller bland annat FRA-lagen. Nu tävlar han med presidentkandidaten Barack Obama bland andra... Tiidgare i år vann hann Nyhetspriset som politikerbloggen delade ut i Almedalen. Oscar berättar själv här hur det kändes.

Det är nättidningen Politics Online som anordnar tävlingen.

"Help select the top 10 individuals, organizations and companies having the greatest impact on the way the Internet is changing politics."

Juryns motivering översatt i CS:

”I juni 2008 nådde motståndet mot Lex Orwell, som i tysthet skulle klubbas i riksdagen under fotbolls-EM och midsommarfirandet, traditionella medier. Regeringen var nära att besegras sedan ledamöter gått emot partilinjerna”, lyder motiveringen."

Rösta här

Sen tycker jag nog att vi alla andra som deltar i det här racet också ska klappa oss på huvudet och känna oss nöjda att det blir genomslag. Men först och främst, lägg din röst å Oscar. Nu är jag fräck och knycker alla blogglänkar från Ricks senaste post om den 16:e september samt lägger till nåra. Nu måste vi rösta på Oscar!!!

Bloggat om FRA nyligen (skrapat från bloggar.se): Rick Falkvinge (pp), Syrrans Granne, MXp - Missional Experiences, Opassande, annarkia, Mina Moderata Karameller, Syrrans Granne igen, Jonas Morian PromeMorian, Jinges web och fotoblogg, Christian Engström (pp), El Rubio talar, Enligt Min Humla, Christian Engström (pp) igen, gardebring.com anders.nu, Opassande igen, Sebastian Bay, Conjoiner, Björn Wadström - ettan, ProjektPåRiktigt, Opassande #3, AlterEgo Resonerar, Rick Falkvinge (pp) igen, Opassande #4, SJÖLANDER, ProjektPåRiktigt igen, Törnebohms Hotspot, scaber_nestor, Jens O., Mina Moderata Karameller igen, andra sidan, Jens O. igen, Basic personligt, Hultins tankegång, ProjektPåRiktigt #3, Dexion, Rick Falkvinge (pp) #3, Rick Falkvinge (pp) #4, Opassande #5, Kulturbloggen, Alliansfritt Sverige, Christian Engström (pp) #3, Fragment, Opassande #6, Opassande #7, Jinges web och fotoblogg igen, Drottningsylt, Enligt Min Humla igen, Rick Falkvinge (pp) #5, Enligt Min Humla #3, Christian Engström (pp) #4, Rick Falkvinge (pp) #6, Opassande #8, Opassande #9, Christian Engström (pp) #5, No size fits all, Rick Falkvinge (pp) #7, Opassande #10, ProjektPåRiktigt #4, stoppaFRAlagen.nu, satmaran, Rick Falkvinge (pp) #8, Surgubben, UD/RK Samhälls Debatt, Törnebohms Hotspot igen, Olofs blogg, KATTKORGEN, Erik Laakso, Folkpartiet i Nacka, Mina Moderata Karameller #3, Fritänk, Björn Wadström - ettan igen, Peter Hultqvist, Min luktar oxo fisk!, Svensson, Eva Hedesand Lundqvist, ProjektPåRiktigt #5, Cynism, Jens O. #3, jonas - en annan tid, annarkia igen, Klamberg, Alter Ego, Jonas M, Badlands Hyena, Farmor Gun, Blogge, Sjöholm, Fp i Nacka, Hagwall

1 kommentar:

Unknown sa...

Jo jag röstar gärna på Oscar. Men egentligen undrar jag om inte organisationen Avaaz har gjort mer för att förändra det politiska klimatet på webben under året.

Trots det röstar jag enligt närhetsprincipen. Oscar är en juste kille - klart han får min röst!