onsdag 24 september 2008

Vilken minister skulle inte passa in i en (s)-regering...

Johan Norberg ställer frågan om vilken minister idag som inte skulle passa in i en socialdemokratisk regering. Ja det var ju en rent svår fråga faktiskt. På förekommen anledning så ser jag det här ur det humoristiska perspektivet och inget annat.

Johan tycker: Maud Olofsson, Nyamko Sabuni och kanske Mats Odell...
Dexion(Sofia): Nyamko Sabuni, Mats Odell, Gunilla Carlsson
Ingerö: Jan Björklund, Ewa Björling
Per J Olsson: Tobias Billström, Mats Odell, Mikael Odenberg

Själv kan jag inte svara men drar till med Carl Bildt och kanske Tolgfors. De andra har jag liksom ingen relation till. Men Gösta Bohman förstås, min idol men han är inte relevant längre. Tyvärr.

6 kommentarer:

stefan cronberg sa...

Vänd på steken istället! Vilka kända socialdemokrater skulle inte passa in i den "borgerliga" alliansregeringen!?

Johan Westerholm sa...

Jag vet en jag vill (men aldrig kommer att få) se i en (s)-ministär och nu kommer du bli förvånad:

Carl Bildt. (s) har bara en som kan matcha honom och det är Pierre Schori som tyvärr är till åldern kommen. Jan Eliasson är diplomat och inte politiker så han faller tyvärr bort.

Säga vad man vill om CB om hans försvar av FRA etc. mem som utrikespolitiker har han min djupaste och uppriktigt menade respekt. Även fast han ibland företräder en annan linje än den jag skulle vilja se.

stefan cronberg sa...

Calle Bult skulle bli en bra utrikespolitisk talesman för EU; det vore han värd. Få har med sådan emfas drivit Europas framtid;
Minns boken: Halläning, Svensk, Europé!

Anonym sa...

Blir det aldrig något slut på svartmålningen av regeringen.

Tänk om alla mörkblå högermän som har levat i permanent utanförskap under sossarnas regeringstid tror på påståendena.

De kan ju bli desperata och rösta på SD i nästa val.

/ k erling

Anonym sa...

Det finns ingen i regeringen som inte lika gärna kunde sitta i en vänsterregering vad jag kan se.

Mary X Jensen sa...

k erling

Betrakta det här med viss humor ;-) - det gjorde jag mitt i allvaret kan man behöva det.

Som du ser så kan jag inte svara. Jag har ingen relation direkt med någon... Mer än att Bildt är tydlig (m) för mig och Tolgfors är inte heller en (s)-figur för mig. de andra känner jag inte till så pass att jag kan placera dem.

Sen kan man väl vara rolig och ändra på kastrullen och fundera på vem av (s)-sidan som inte skulle passa in i en borgerlig regering och då skulle jag direkt kunna säga Marita Ulvskog ;-) och Ohly och miljöpartiet.

Men för övrigt så är Sverige ett litet land och enligt min mening så skiljer det sig inte så mycket mellan de olika partierna - så har vi en allians också.

Jag stöder då moderaterna utom i frågan om FRA-lagen, men det behöver väl inte sägas. Där ska regeringen ha lite pisk, av många skäl. För övrigt kan vi glädjas stor åt våra EU-moderater idag.